SEA zoekmachine adverteren

BOVENAAN IN GOOGLE DOOR ZOEKMACHINE ADVERTEREN (sea)?

Bovenaan staan in zoekmachines Google, je verkoop stimuleren en meer potentiële klanten naar je website?

Het oriëntatieproces van klanten start steeds vaker online. Door gerichte advertentiecampagnes te maken zorgen wij dat je bovenaan staat in Google. Zoekmachine Adverteren zorgt voor snel resultaat om bovenaan te komen in Google. Een uitstekende tool voor:

  • Directe verkoop met je webshop
  • Inzicht in leads
  • Hoger resultaat uit shopping campagnes

RELEVANTE ONLINE LEADS

Meten, weten, zien en interpreteren. Wij creëren inzicht in de beschikbare data waardoor online marketing campagnes meetbaar worden. Sturen op real-time data zorgt uiteindelijk voor Return On Investment. Wij zorgen voor winst uit online marketing campagnes.

Door te bieden op zoekwoorden in de zoekmachine van Google door ranking factoren wordt bepaald hoe hoog jouw advertentie in de zoekmachine komt te staan.

Het bieden gaat op basis van een veiling. Je kunt kiezen uit uitgebreide zoektermen met meerdere woorden (long-tail) of enkele zoekwoorden. Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties te optimaliseren. Over het algemeen geldt: hoe specifieker, hoe beter.

SEA staat voor Search Engine Advertising, ook wel Zoekmachine Adverteren genoemd. Meestal met Google Ads (voorheen Google AdWords).

GECOMBINEERDE ADVERTENTIESTRATEGIE?

  • Google Ads
  • Google Shopping
  • Youtube adverteren
  • Facebook, Instagram Advertising
  • Display advertising
  • Remarketing
  • Adverteren via vergelijkers & marketplaces
  • Feed optimalisatie

ONZE WERKWIJZE: direct werken naar RESULTAAT

Wij zijn warmonline_. Het is onze drijfveer om onze opdrachtgevers winstgevend te laten zijn. Met online marketing als belangrijkste middel zorgen wij voor resultaat. Van online leads naar business. Wij zorgen voor conversie met onze bewezen methode: direct werken naar resultaat

Zoek­wo­or­don­der­zoek

Dit is de basis om online te kunnen adverteren in Google. Op welke zoekwoorden moet je je focus leggen en hoe ga je deze zoekwoorden onderverdelen?

Adver­ten­ties

Aan de hand van de gevonden zoekwoorden worden verschillende advertenties opgesteld met een bepaald budget. Dit kunnen zowel tekst ads, display ads, shopping ads of Youtube ads zijn.

 

Doel­groepen

Er kunnen doelgroepen worden toegevoegd aan bepaalde advertenties. Dit kan een remarketing doelgroep, een vergelijkbare doelgroep, een aangepast affiniteit enz. zijn.

Con­ver­sies

De resultaten van de advertenties dienen te worden opgevolgd. In Google Ads kunnen conversies worden toegevoegd die dan gelinkt worden aan de advertenties en zoekwoorden.

Onze SEA specialist gaat als volgt te werk

Kick-off

Er wordt eerst samen met de klant bepaald waar men nu staat op vlak van SEA en waar men naartoe wil. Wordt er momenteel al met Google Ads gewerkt? Wat zijn de resultaten van de ingezette zoekwoorden en advertenties?

Zoekwoordonderzoek

Er wordt een zoekwoordonderzoek opgesteld door gebruik van bepaalde tools. Welke zoekwoorden zijn het belangrijkst? Aan de hand van de zoekwoorden zullen advertenties opgesteld worden. Dit zoekwoordonderzoek kan eventueel samenlopen met SEO.

Google AdWords

Aan de hand van de voorgaande analyses worden campagnes opgestart in Google Ads of worden de bestaande campagnes geoptimaliseerd. Dit gebeurt aan de hand van de volgende stappen:

  • Campagnes opstarten/optimaliseren
  • Budget bepalen
  • Advertentiegroepen toevoegen
  • Kwalitatieve advertenties opmaken
  • Relevante zoekwoorden toevoegen
  • Extensies opstellen
  • Uitsluitingszoekwoorden toevoegen
  • Eventuele doelgroepen toevoegen
  • Conversies instellen

Opvolging en rapportering

Bij Google Ads is het van belang om de zoekwoorden en de advertenties regelmatig op te volgen. Zijn er bepaalde zoekwoorden die we nog missen? Of zijn er zoekwoorden die niet voor de gewenste resultaten zorgen? Scoren de advertenties goed? Of zijn er bepaalde advertenties die beter kunnen? In onze rapportering wordt meegegeven welke zoekwoorden en advertenties het best scoren en waar we nog aanpassingen willen doorvoeren. Dit proces herhalen we regelmatig om zo kwalitatieve advertenties in Google te tonen en de juiste zoekwoorden in te zetten via Google Ads.